על פרויקט הקופסה

"פרויקט הקופסה" הוקם במטרה להוביל שינוי בסדר היום של חווית הלימודים בישראל. אנו פועלים לשם כך באמצעות הפצת הפרויקט שלנו בקרב בתי הספר ובמוסדות חינוך.
הפרויקט הוקם, במסגרת קורס ליזמות וחינוך בחוג למנהיגות וניהול מערכות חינוך של אוניברסיטת חיפה על ידי נעם אידלמן (סא"ל בצה"ל וסטודנט בחוג למנהיגות וניהול מערכות חינוך) וצביקה אשכנזי (איש הייטק ומרצה ליזמות).
צביקה שנכנס לכיתות ללמד יזמות ואף לצפות בשיעורים נדהם לגלות את המצב העגום בבתי הספר. באחד מבתי הספר בחיפה בהם ביקר, הוא ראה כיתה בת 40 תלמידים, יישובים בשורות בכתה צפופה. השעה הייתה 9:30 בבוקר, תלמידים רבים שיחקו בטלפון הסלולרי, רעש והמולה מכל עבר, מספר תלמידים ניהלו שיחה בנושא שאינו קשור לשיעור הנלמד מתחת לראשו של המורה, שניסה באופן נואש לייצר דיון בכיתה, רק בודדים ניסו להקשיב למורה שחזר על כל משפט חמש פעמים. שאר התלמידים, פשוט בהו בשקט בחלל וחיכו לצלצול.
 לאחר פגישות רבות בהם נעם וצביקה דנו על נושא החינוך ושיטת הלימוד בישראל הם הבנו כי צריכים לתת למורים כלים נוספים, על מנת לבצע את הלמידה באופן אחר לגמרי.
הם גם הבינו שההוראה בישראל צריכה לפתח מיומנויות שונות בקרב התלמידים ולא רק לדאוג לשינון הידע. אחת המיומנויות הנדרשות יותר במאה ה–21 הנה, למידה מתוך עניין וסקרנות הדורשת שימוש אקטיבי במידע ולא רק בזיכרון וכן אימון לעבודת צוות (שכמעט ואינה מתאפשרת בבתי הספר, כי שיטת הלימוד כיום מתבססת בעיקר על למידה כעל תהליך אישי ולא קבוצתי).
הבעיה מתגלה לראשונה כשהתלמידים מגיעים לשוק העבודה, כאשר הם מגלים יכולות נמוכות בעבודת צוות, בתפקוד תחת לחץ ובפתרון בעיות מורכבות.
אחת לשבוע, במשך שנה, צביקה ונעם החליפו רעיונות וחשבו במשותף כיצד ניתן לשנות את המצב בבתי הספר בישראל. 
"הרגשנו שחייבים לשנות את שיטת ההוראה, והבנו שישנם שני צדדים במשוואה: הן המורים והן התלמידים. דרוש פתרון שיצליח לסייע לשני הצדדים והוא הפתרון שאנו מחפשים".
הבנו שאנו צריכים להתמקד בנושא סביבת הלימודים ולמצוא דרכים מהנות ויעילות לשיפור חוויית הלמידה של התלמידים וכן בחוויית ההוראה של המורים.
הגענו למסקנה שמשחקים במרחב הדיגיטלי ו/או במרחב הפיזי מעניינים יותר ומרתקים יוכלו לעשות שינויי לכולם ומשם נולד והתפתח "פרויקט הקופסה" ותכנית MLF- Make Learning Fun
סביבת הלמידה ״MLF״ פותחה עבור תלמידים מגן חובה ועד כיתה יב', והיא מותאמת לסביבתם התומכת של צוות ההוראה, בדגש על למידה משולבת (Blanded Learning) המאפשר מגוון רחב של פעילויות והתנסויות במרחב הפיזי ובמרחב הדיגיטלי.  
עד שנת 2021 כ-100,000 תלמידים בישראל נחשפו לתכני הלימוד והפעילויות של "פרויקט הקופסה", וזכו לחוויה לימודית עשירה, איכותית ומהנה.
אנו משתדלים להוסיף בכל יום משחק חדש אחד למגוון הרחב של ערכות המשחקים שלנו  ב"פרויקט הקופסה" ואנו מזמינים אתכם לשלוח לנו רעיונות לנושאי משחק חדשים שתרצו להפעיל  עבור התלמידים שלכם. 
תכני האתר משתדלים להיות תואמים לתוכנית הלימודים של משרד החינוך.
.